خواهر یعنی عشق، عشق یعنی خواهر

برای خواهرم مریم، همه ی وجودم نثار خوبی و پاکی و صفا و مهربانی ات،

خواهر یعنی عشق، عشق یعنی خواهر

برای خواهرم مریم، همه ی وجودم نثار خوبی و پاکی و صفا و مهربانی ات،

خواهر یعنی عشق، عشق یعنی خواهر

خواهر (خواهَر) از ریشه «خواه» است یعنی آنکه خواهان خانواده و آسایش آن است. خواه + ــَر یا ــار در اوستا خواهر به صورت خْـوَنــگْـهَر آمده است.


بَرادر نیز در اصل بَرا + در است. یعنی کسی که برای ما کار انجام می دهد. یعنی کار انجام دهنده برای ما و برای آسایش ما.


خواهر جونم، تو شکوه باورِ هر لحظه ی منی، از این که هستی جاودانه گونه ازت ممنونم
خواهرِ عزیزم، تو بهترین خواهر دنیایی، تو ماه زمینی زندگانی ام و بزرگترین هدیه ی خدایی

خواهَر=خواه (مصدر خواستن) + پسوندِ "اَر" (نسبت،وابستگی و...) فارسی اَوِستایی!
آن که خواهان خانه و خانواده است،خاطر خواه و خواستار خانواده،مَدَدکار و یاریگر خانه و خانواده

آخرین مطالب
۳۰
آذر ۹۹

 

شنبه بیست و نهم

هه

شب بیست و نهم

عصر امروزم نیومدی

چقدر احمقم من

هنوز باورم نشده که تو هر وقت کار داشتی میایی 

خودم گفتم بهت هر وقت کار داشتی بیا

خب تو هم قبول کردی

اشکالش چیه؟

هیچی 

من درست حدس زده بودم

تو نه دلت با منه نه هیچ جا دیگه ت

من یه ابزارم

ابزار شدم یعنی

ابزار نبودم

تو همه ی دارایی ت یه قلب بود که اونم دادیش به من

هه

ولی قلب تو اگر تو سینه ی من می زد

از درد سینه ی من خبر داشتی

من از درد سینه ی تو خبر دارم

راست می گم

من قلبم رو دادم به تو

نشونه ش هم اینه که نمی تونم لحظه ای فراموشت کنم

ولی تو نه

چارشنبه تا حالا رفتی که رفتی

دیدی خراب و داغونم، خودت هم ظاهراً ناراحت شدی و حالت گرفته شد

ولی خیلی زود حالت خوب شده

وقتی یکی اینقدر خاطرخواهته که میگه یا تو بیا خونه مون یا من میام پیشت و نمیگذاره یه شب تنها باشی، (یعنی اجازه نداره که بگذاره)

بایدم با وجود اینجور آدمای دور و برت حالت زودی خوب بشه

فکر نکنی من بیکسما، نه منم مثل تو کس و کار دارم

نمی گذارند کلامو بچرخونم

ولی من اینقدر احمقم که فکرت رو از سرم بیرون نمی کنم

کارای من چند برابرِ توئه؟

تو یکی، من چند تا؟

تو درس یکی، من درسِ چند تا؟

تو دغدغه ی درس و دانشگاه، من دغدغهِ ی ؟

اوووووووووووه

خیلی فرقمونه

تو تا خرخره توی گرفتاری و عذاب

من بیکار و ولنگار

واسه همینه که غروب تا الان منتظرت بودم و الان هم که می خواستم بخوابم نتونستم بخوابم گفتم برم سر بزنم شاید 11 به بعد اومده باشه

و الان همه خوابند

غیر از آدمهایی که دلشون کار دستشون داده

می کشمش غصه نخور

دلم رو می گم

درسته هنوز موفق نشدم ولی بالاخره من پیروز می شم نه اون

 

می دونم که خیلی دوریالی ت کجه و نمی گیری چی می گم دوباره تکرار می کنم

گیرِ من این نیست که تو نمیایی به من سر بزنی

سالی یه بار هم سر به من نزن خیالی نیست

عاشق معشوق خودش رو آزاد می زاره اسیرش نمی کنه

مگه اسفند تا خرداد که منو ترک کردی من اعتراضی کردم؟

وقتی دیدم راستی راستی شعرهای من به چشمت نمیاد اتیش گرفتم

حتی حاضر نشدی برام فیلم بازی کنی

تنها حرفی که زدی این بود که

من بی دقتم

قبلاً هم تو می گفتی من خودم یادم نمی موند و من عوض نشدم

و این جور توجیه ها

خانم بی دقت چطوری دقت می کنی کی چی گفت کی چی نگفت

برای کار و حرفای ما هم دقت داشته باش

ما هم نصف بقیه برات ارزش داشته باشیم

مگه میشه اینقدر بی دقت باشی که یادت بره من دفعه ی قبلی چی گفتم و تو چی شنیدی

چرا قبلا اینجور نبودی با من

حالا یهو بی دقت شدی؟

راهش این نیست

راهش مردن دل منه

وقتی مرد هر دوتامون از دستش راحت می شیم

تو که دلت جاش خوبه

خوشحالم

خوشبختیت همیشه آرزوم بوده

 کاش نمی خوندی

من تایپ نمی کنم که بخونی، برای دلم خودم می تایپم

اگر بخوام بهت می گم برو بخون

کاش نمی اومدی

جز اینکه بیشتر اذیت بشی

آخه کاری از دستت بر نمیاد

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۹/۳۰
رضا آباد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی