خواهر یعنی عشق، عشق یعنی خواهر

برای خواهرم مریم، همه ی وجودم نثار خوبی و پاکی و صفا و مهربانی ات،

خواهر یعنی عشق، عشق یعنی خواهر

برای خواهرم مریم، همه ی وجودم نثار خوبی و پاکی و صفا و مهربانی ات،

خواهر یعنی عشق، عشق یعنی خواهر

خواهر (خواهَر) از ریشه «خواه» است یعنی آنکه خواهان خانواده و آسایش آن است. خواه + ــَر یا ــار در اوستا خواهر به صورت خْـوَنــگْـهَر آمده است.


بَرادر نیز در اصل بَرا + در است. یعنی کسی که برای ما کار انجام می دهد. یعنی کار انجام دهنده برای ما و برای آسایش ما.


خواهر جونم، تو شکوه باورِ هر لحظه ی منی، از این که هستی جاودانه گونه ازت ممنونم
خواهرِ عزیزم، تو بهترین خواهر دنیایی، تو ماه زمینی زندگانی ام و بزرگترین هدیه ی خدایی

خواهَر=خواه (مصدر خواستن) + پسوندِ "اَر" (نسبت،وابستگی و...) فارسی اَوِستایی!
آن که خواهان خانه و خانواده است،خاطر خواه و خواستار خانواده،مَدَدکار و یاریگر خانه و خانواده

آخرین مطالب
۱۸
فروردين ۹۹

 

همون عشق و عادت

یادته که؛

قبلاً توی همین وبلاگ در موردش برات حرف زدم

راستی سلام، آبجی مریمِ بی معرفت

توی بی معرفت چند شب پیش یهو وسط حرفای من خداحافظی کردی و رفتی و الان چند شب و چند روزه که عینِ خیالت هم نیست

کشکِ من به چند، تو بگو

اصلاً برات مهمه که من چی رو گفتم و چی موند که نگفتم؟
بگو "نمی دونم از چی حرف می زنی"

بگو

دوست ندارم حرف تلخ و سرد و ناامید کننده بزنم ولی کارای تو آدم رو نامید می کنه

بیخیال

اتفاقاً حرفایی که الان می خوام بزنم بازخوردِ همین چیزاست؛؛

 

 

 

داشتم می گفتم

عشق و دلبستگی

عشق و عادت

چه بسا از روی عشق عادت می کنی و دلبسته می شی

چه بسا از روی عادت (و در نتیجه وابسته شدن) عشق می ورزی

 

و چه بسا عاشقی که از روی دلشکستگی، دلبستگی هاشو (عادت هاشو) خاک می کنه

 

آره 

میشه از روی عادت عشق ورزید

میشه به خاطر عشق عادت کرد و دلبسته شد

و شاید هم عاشقی همه ی دلبستگی هاش رو دفن کنه و یه عمر خاموشی رو به جای شاعری انتخاب کنه

 

خدا که مظهر عشق و رحمت و دوست داشتنه با دلبستگی و دلدادگی میونه ای نداره

خدا عاشق بنده هاشه ولی هیچ دلبستگی ای به اونا نداره

شاید "راه" همین باشه

شاید عشق و دلبستگی میونه ای باهم ندارند و ما عمریه داریم آب توی هاون می کوبیم و خبر نداریم

 

من که سعی کردم هرچی وابستگی بهت دارم رو سرکوب کنم

اینجور کمتر آسیب می بینم

قصد آزارت رو ندارم هرچند کم آزارم ندادی

 

عشق و عادت

عشق و وابستگی

دلبستگی رو دفن کردم، شاید حالِ دلم بهتر بشه

 

می دونم حرفامو جدی نمی گیری مریم

ولی یه روز شاید این روزای منو بفهمی

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۱/۱۸
رضا آباد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی