خواهر یعنی عشق، عشق یعنی خواهر

برای خواهرم مریم، همه ی وجودم نثار خوبی و پاکی و صفا و مهربانی ات،

خواهر یعنی عشق، عشق یعنی خواهر

برای خواهرم مریم، همه ی وجودم نثار خوبی و پاکی و صفا و مهربانی ات،

خواهر یعنی عشق، عشق یعنی خواهر

خواهر (خواهَر) از ریشه «خواه» است یعنی آنکه خواهان خانواده و آسایش آن است. خواه + ــَر یا ــار در اوستا خواهر به صورت خْـوَنــگْـهَر آمده است.


بَرادر نیز در اصل بَرا + در است. یعنی کسی که برای ما کار انجام می دهد. یعنی کار انجام دهنده برای ما و برای آسایش ما.


خواهر جونم، تو شکوه باورِ هر لحظه ی منی، از این که هستی جاودانه گونه ازت ممنونم
خواهرِ عزیزم، تو بهترین خواهر دنیایی، تو ماه زمینی زندگانی ام و بزرگترین هدیه ی خدایی

خواهَر=خواه (مصدر خواستن) + پسوندِ "اَر" (نسبت،وابستگی و...) فارسی اَوِستایی!
آن که خواهان خانه و خانواده است،خاطر خواه و خواستار خانواده،مَدَدکار و یاریگر خانه و خانواده

آخرین مطالب
۱۱
فروردين ۹۹

 

شریک زندگی

همسر

عشق

...

نمی دونم چه اسمی براش انتخاب کردی

هر اسمی که براش دست و پا کنی باید یه ویژگیِ خیلی مهم هم داشته باشه؛

 

منظورم مخاطبِ خاصِ شماست

حتماً باید یه ویژگیِ مهم رو داشته باشه

 

اونم اینه که یه چیزی توی وجوش داشته باشه که تو رو به وجد بیاره

یه جورایی تو دیونه ی اون ویژگی ش باشی

اون ویژگی حالت رو خوب کنه، آرومت کنه

 

یه چیزی توی وجودش باشه که تو رو دیونه کنه

 

یه شب همین طور اتفاقی ازش پرسیدم؛

ا... جون چی توی منه که برات دوونه کننده س

که تو رو به وجد میاره، حالت رو حوب می کنه

 

سریع جواب داد

گفت

مَرامِت

برام جالب بود

 

شاخ درآوردم

مَرامِ من؟

خخخخخخخ

پرسیدم چرا؟

گفت 

خیلی مردی، همیشه هوای منو داری، همیشه

هوای منو داری و این کارت به رفتارِ من بستگی نداره

چه بچرزونمت

چه اذیتت کنم

چه نکنم

تو کارِ خودت رو می کنی

ذاتت خوبه، خیر می رسونی بی چشمداشت

 

برام جالب بود، خیلی

شوکه شدم راستش

به خودم گفتم الان همین سوال رو از خودم می پرسه

منتنظر بودم که بپرسه و من طفره برم

ولی نپرسید

 

یه زمانی جواب این سوال رو می تونستم آنی بدهم

ولی الان باید فکرش کنم

هه

باید فکرش کنم

یعنی چی آخه؟؟؟؟

چیزی که تو رو به وجد میاره رو باید سریع بگی

بیخیال

ولی ذات من خوبه دقت نکرده بودم، مرامِ من اونو به وجد میاره دیوونه ش می کنه

چه خوب

 

تو چی مریم جون

چی توی من تو رو به وجد میاره؟؟

چی توی اون تو رو به وجد میاره؟؟

 

می دونم که اهمیت نمی دی و جوابش رو بهم نمیگی

حتی شاید اینقدر سرسری بخونی که متوجهِ سوال من نشی

 

ولی

یه چیز توی توئه که منو دیوونه می کنه

بگو چیه

حدس بزن

نگاهت

نگاهت منو جادو می کنه

نمی دونم چی توی چشمای قشنگت پنهان شده

برای کسی که هر روز و هر شب خونه نشین چشمای قشنگِته خوشحالم

خوش به سعادتش و خوش به حالش و خوش به زندگی و احوالش

 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۱/۱۱
رضا آباد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی