خواهر یعنی عشق، عشق یعنی خواهر

برای خواهرم مریم، همه ی وجودم نثار خوبی و پاکی و صفا و مهربانی ات،

خواهر یعنی عشق، عشق یعنی خواهر

برای خواهرم مریم، همه ی وجودم نثار خوبی و پاکی و صفا و مهربانی ات،

خواهر یعنی عشق، عشق یعنی خواهر

خواهر (خواهَر) از ریشه «خواه» است یعنی آنکه خواهان خانواده و آسایش آن است. خواه + ــَر یا ــار در اوستا خواهر به صورت خْـوَنــگْـهَر آمده است.


بَرادر نیز در اصل بَرا + در است. یعنی کسی که برای ما کار انجام می دهد. یعنی کار انجام دهنده برای ما و برای آسایش ما.


خواهر جونم، تو شکوه باورِ هر لحظه ی منی، از این که هستی جاودانه گونه ازت ممنونم
خواهرِ عزیزم، تو بهترین خواهر دنیایی، تو ماه زمینی زندگانی ام و بزرگترین هدیه ی خدایی

خواهَر=خواه (مصدر خواستن) + پسوندِ "اَر" (نسبت،وابستگی و...) فارسی اَوِستایی!
آن که خواهان خانه و خانواده است،خاطر خواه و خواستار خانواده،مَدَدکار و یاریگر خانه و خانواده

آخرین مطالب
۱۰
بهمن ۹۸

 

بدون شرح؛

 

sharh

 

راست میگه

مریم رو میگم

راست گفته

وقتی دنیای دَنی و دنیای دون، اشک های مرواریدگونه ی مریمِ من را از گونه ی سرخ فام و زیبایش سرازیر کرد، فقط و فقط قلبِ مادرش هست که می لرزد

 

البته به غیر از مامانِ دختردوستِ مریم یکی دیگه هم هست

که اگر آب در دلِ نازکِ مریم تکان بخورد؛ دلش می ترکد

اگر اشک مریم در آید؛ جان از بدن او بیرون خواهد آمد

یکی هست که دین و دنیا و شادی و غمش مریم است

 

ولی چرا خواهرِ عزیز تر از جانِ من، یادش به این یک نفر نبود؟؟؟؟!!!!

 

یادش بود

خواهر نازنین من هیچ وقت از یادش نمی رود که یک نفر ادعا کرده بیشتر از مادرش دوستش دارد

 

پس چرا مریم اینجوری گفت؟

خواهرِ گُلِ من می داند که اگر دنیا اشک خواهرِ من را در آوَرَد؛

نه چشمی برایم مانده که او را همراهی کنم

نه دستی که دارم که به خواهرم برسد و یاریش کنم

نه دلی مانده که بخواهد آب در دلم تکان بخورد یا نخورد

 

اگر دنیا اشک خواهرم را در آوَرَد،

من بی خاصیت ترینم

من بی عرضه ترینم

خوش به حال کسی که چشمش تو را می بیند، دستش تو را لمس می کند و مشاعرش صدای زیبای تو را می شنود و بویت را استشمام می کند

شاید مدال افتخارِ فدایِ تو شدن نصیب او گردد و قلب و روح تو را الی ابد تسخیر کند

هرچه خدا بخواهد همان می شود

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۱۱/۱۰
رضا آباد

نظرات  (۱)

متن قشنگیه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی