خواهر یعنی عشق، عشق یعنی خواهر

برای خواهرم مریم، همه ی وجودم نثار خوبی و پاکی و صفا و مهربانی ات،

خواهر یعنی عشق، عشق یعنی خواهر

برای خواهرم مریم، همه ی وجودم نثار خوبی و پاکی و صفا و مهربانی ات،

خواهر یعنی عشق، عشق یعنی خواهر

خواهر (خواهَر) از ریشه «خواه» است یعنی آنکه خواهان خانواده و آسایش آن است. خواه + ــَر یا ــار در اوستا خواهر به صورت خْـوَنــگْـهَر آمده است.


بَرادر نیز در اصل بَرا + در است. یعنی کسی که برای ما کار انجام می دهد. یعنی کار انجام دهنده برای ما و برای آسایش ما.


خواهر جونم، تو شکوه باورِ هر لحظه ی منی، از این که هستی جاودانه گونه ازت ممنونم
خواهرِ عزیزم، تو بهترین خواهر دنیایی، تو ماه زمینی زندگانی ام و بزرگترین هدیه ی خدایی

خواهَر=خواه (مصدر خواستن) + پسوندِ "اَر" (نسبت،وابستگی و...) فارسی اَوِستایی!
آن که خواهان خانه و خانواده است،خاطر خواه و خواستار خانواده،مَدَدکار و یاریگر خانه و خانواده

آخرین مطالب
۰۵
مهر ۹۷


   wsw


شاید بشه در مورد بودنِ خدا بحث کرد ولی حرف زدن در موردِ چگونه بودنِ خدا شاید ناممکن باشه

خدا خودش توی یه حدیث قدسی فرموده: "من گنجی نهان بودم، پس خلق کردم تا شناخته شوم"

خدا رو یه جورایی می تونیم یه گنجِ نامنتاهی و بی انتها بدونیم

گنجی از خوبی ها

مثل پاکی، بخشش، انتقام(از دشمان و ظالمان)، گذشت، بزرگی، عظمت ...

هزار نمونه از دارایی های این گنجِ بی انتها رو توی دعای جوشن کبیر می خونیم

گنج چون دست نیافتنیه، گنج نامیده می شه وگرنه بهش نمی گفتند گنج، مثلا اسمش رو می گذاشتند معدن

خدا یه گنجه، یه گنج دست نیافتنی و بی انتها

البته گنج زیاد داریم ولی فقط گنج الهی بی منتهاست

گنج!

مثل تو، خواهرِ عزیز تر از جانم

تو برای من یه گنج هستی

یه گنج دست نیافتنی

گنجی از مفاهیم و حقایق بی نظیر، مثل پاکی، مثل عشق، مثل وفاداری، مثل محبت، مثل صمیمیت، مثل گذشت و مثل خیلی چیزای دیگه...

ممکنه تو برای بقیه یه زن باشی، یه همسرِ مهربون، یه مادر فداکار، یه دختر خوب و دوستداشتنی، یه خواهر دلسوز....

ولی برای من یه گنجی

یه گنج دست نیافتنی و ناپیدا که اندیشه و قلب من همیشه درگیرشه و سعی می کنم اونو کشف کنم،

با شناختنِ گنج درونت بهتر می شناسمت و بیشتر می خواهمت، خواستنِ پاکی و پاک کنندگی، راستی و صداقت، خواستنِ تو که بهترینی...

آرزو می کنم گنجِ وجودت پر بشه از زیبایی های حقیقیِ مادی و معنوی خواهرِ گلابتونم

 

aza


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۷/۰۵
رضا آباد

نظرات  (۱)

۰۵ مهر ۹۷ ، ۰۱:۲۸ رضا رضایی

یک سایت باحال

www.musicgelyan.com

با تشکر.... منتظر شما هستیم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی